Jeugd- en kinderkerk

Jeugd en Kinderkerk

Onze kinderkerk vindt plaats tijdens de zondagochtenddienst die begint om 10 uur.

De kinderkerk is niet alleen voor de kinderen die onze kerk regelmatig bezoeken, maar ook voor de kinderen die te gast zijn.

De kinderen:

De allerkleinsten kunnen voor het begin van de kerkdienst al terecht bij de OPPASDIENST voor BABY’S en KLEUTERS.

Na een gezamenlijk begin van de kerkdienst, waarin voor allen een opstapje gemaakt wordt naar het centrale bijbelverhaal van die zondag, gaan de KINDEREN van 6 – 12 jaar naar hun eigen ruimte.

Als de kinderen naar het middelbaar onderwijs gaan, gaan ze dus ook van de kinderkerk af. Zij zijn dan welkom bij de JEUGD. We laten de kinderen niet zomaar gaan. In een dienst wordt er uitgebreid aandacht aan besteed. De kinderen krijgen een cadeau, dat tevens een aandenken is aan de kinderkerk.

De leiding:

Wij zijn enthousiast, gemotiveerd en willen ook de kinderen het geloof laten beleven en meegeven. Dit doen wij op het niveau dat bij de kinderen past, door middel van verschillende activiteiten. Deze worden door de leiding voorbereid aan de hand van “Kind op zondag” en “Kleur in de Kerk”. Wat er allemaal gedaan wordt, houden we bij in een dagboek. .

Activiteiten:

Wat doen we zoal met de kinderen?

• Zingen en musiceren
  • Bidden
  • De kinderen luisteren naar een verhaal en voeren daar een gesprek over. Ze kunnen hun eigen ervaringen, gevoelens en belevenissen vertellen
  • We maken knutselwerkjes
  • We spelen gezellige spelletjes
  • Met Kerst doen de kinderen vaak mee aan een toneelstuk of musical
  • Tijdens gezinsdiensten of themadiensten werken de kinderen ook actief mee
  • Er worden leuke uitstapjes georganiseerd

We staan klaar en open voor alle kinderen en heten dan ook alle kinderen van harte welkom!